ALDO-CET promovează oportunități de angajare pentru persoanele cu sindrom Down.
În acest scop, ALDO-CET a organizat două ateliere de lucru privind incluziunea socială a persoanelor cu sindrom Down în piața muncii.
Atelierele s-au desfășurat în Craiova, în primăvara anului 2018 și au găzduit 7 persoane cu sindrom Down, 7 membri ai familiilor acestora, 7 specialiști din piața muncii, 3 instructori și 7 voluntari, care au participat activ la discuțiile centrate pe ocuparea forței de muncă și folosirea realității virtuale în rândul persoanelor cu sindrom Down.
Printre subiectele abordate se numără principalele beneficii ale angajării persoanelor cu sindrom Down; avantajele și barierele cu care se confruntă companiile în procesul de angajare a unei persoane cu sindrom Down; suportul de care au nevoie companiile pentru a furniza stagii de pregătire practică pentru persoanele cu sindrom Down; modelul european de ocupare a forței de muncă, nevoile specifice ale preparatorilor de muncă și sprijinul necesar în companiile din România; incluziunea în locuri de muncă din restaurante (chelner), distribuție (asistent depozit), comerț (asistent vânzător și asistent casier) și hoteluri (chelneriță de etaj și asistent de curățenie).
Activitățile au fost interactive, permițând participanților să înțeleagă particularitățile persoanelor cu sindrom Down și suportul pe care îl poate aduce folosirea realității virtuale în pregătirea competențelor de muncă necesare pentru ocuparea locurilor de muncă anterior menționate.
De asemenea, au fost prezentate modele de bună practică în incluziunea pe piața muncii, precum și angajați cu sindrom Down exercitând sarcini la locurile lor de muncă din Spania și Portugalia.
Atelierele de lucru au fost organizate în cadrul proiectului european ”VIRTUAL DS” – DEZVOLTAREA UNUI PROGRAM DE FORMARE CU SUPORTUL REALITĂȚII VIRTUALE PENTRU ÎMBUNĂTĂȚIREA OCUPĂRII FORȚEI DE MUNCĂ ÎN RÂNDUL PERSOANELOR CU SINDROM DOWN, finanțat de Comisia Europeană prin Programul Erasmus+ 2017.
Proiectul urmărește îmbunătățirea accesului, participării și performanțelor de învățare în rândul persoanelor cu sindrom Down în ceea ce privește competențele de ocupare a forței de muncă, reducând diferențele în rezultatele învățării.
Mai multe informații vor fi disponibile pe pagina www.virtualds.eu.