TERAPIE EDUCATIONALA

 Orice persoană este valoroasă şi are ceva de oferit. Persoanele cu dizabilităţi de învăţare ne îndeamnă să le dăruim suport, încredere şi speranţă şi ne conving tot mai mult că diagnosticul este doar un aspect medical. Calitatea produselor realizate de aceste persoane şi dăruirea cu care acestea lucrează ne demonstrează că ceea ce facem noi este binevenit. 

  • Scopul intervenţiei noastre este viaţa de calitate, independentă şi productivă a persoanelor cu dizabilităţi intelectuale.
  • Ariile tematice sunt formarea şi exersarea abilităţilor psihomotrice generale şi explorarea senzorială a mediului înconjurător.
  • Aplicând tehnici de lucru cu diverse materiale şi instrumente, copiii şi tinerii din centrul nostru învaţă etapele de realizare a unor produse simple, le realizează şi apoi analizează, descriu şi apreciază produsul finit. Impreună ne dezvoltăm spiritul de observaţie şi învăţăm să reproducem ceea ce vedem sau simţim.
  • Repartiţia în grupele de lucru se face în funcţie de vârsta biologică, abilităţile existente şi timpul petrecut în centrul nostru de către fiecare persoană în parte.
  • In general, cu preşcolarii lucrăm formarea şi exersarea abilităţilor psihomotrice generale, prin intermediul acţiunilor de explorare senzorială a mediului înconjurător, a materialelor folosite. Urmărim îmbunătăţirea motricităţii fine, aplicând tehnici de lucru precum: rupere, mototolire, tăire, îndoire, bobinare, lipire, legare, înşiruire, modelaj; şi dezvoltarea structurilor perceptiv-motrice de bază: culoare-formă, mărime,orientare spaţială. Realizăm produse simple gen tablouri din seminţe şi confecţionăm jucării cum ar fi: coiful, bărcuţa, acordeonul din hârtie, morişca şi aşa mai departe.

CUM LUCRAM CU SCOLARII?

Cu şcolarii lucrăm în funcţie de capacitatea manuală individuală de a folosi materialele. Facem exercitii de recunoaştere a diverselor instrumente de lucru: pensula, foarfeca, lipiciul, rigla şi exerciţii practice de recunoaştere a materialelor de lucru: aţa, sfoara, şnurul, plastilina, carioca, lutul, mărimea, grosimea şi culoarea hârtiei, beţişoarele, pamblicile, etc. Invăţarea se bazează pe tehnicile de rupere, îndoire, pliere, vopsire, răsucire. Realizăm produse simple şi utile, obiecte decorative, ornamente pentru pomul de iarnă, măşti, felicitări din plante uscate, mozaic din scoici, rame pentru fotografii, etc.

CUM LUCRAM CU TINERII?

Cu tinerii exersăm tehnicile de lucru utilizate în activităţile de abilitare manuală. Le trezim şi le satisfacem curiozitatea, cunoaşterea şi exprimarea folosind un mediu de lucru adecvat şi implicându-i în selecţia zlnică a materialelor şi temelor de lucru. Punem în aplicare activitaţi de modelare cu lut, înşiruirea de mărgele, realizarea de tablouri din sfoară cu diverse teme şi obiecte decorative, origami, felicitări din ceară, colaje, mărţişoare.

Voi, prietenii noştri, puteţi valoriza această muncă atunci când doriţi să faceţi cadouri cu semnificaţii diverse. Vă aşteptăm cu drag.